Ako ste ikada razmišljali o tome kako privući pažnju u svijetu prepunom “buke” ime Seth Godin sigurno će vam zvučati poznato.
Ovaj marketinški inovator, autor bestselera i pokretač novih ideja promijenio je način na koji gledamo marketing i kreativnost.
U nastavku vam donosimo neke najbolje ideje iz Sethove knjige Ovo je marketing (This is Marketing) koja je objavljena 2018. godine.
Tko je Seth Godin?
Seth Godin rođen je 10. srpnja 1960. u Mount Vernonu (New York). On je američki autor, poduzetnik i marketinški stručnjak. Diplomirao je računalne znanosti i filozofiju na Sveučilištu Tufts, a magistrirao poslovnu administraciju (MBA) na Poslovnoj školi Stanford.
Godine 1986. osnovao je Seth Godin Productions (tvrtku za pakiranje knjiga), a kasnije je suosnovao Yoyodyne – jednu od prvih internetskih tvrtki za izravni (direktni) marketing. Yoyodyne je 1998. kupljen od strane tvrkte Yahoo! gdje je Godin radio kao potpredsjednik za izravni marketing do 2000. godine.
Godin je autor više od 20 knjiga, uključujući bestselere poput “Purple Cow”, “Tribes” i “Linchpin”. Njegova djela fokusiraju se na marketing, liderstvo i osobni razvoj. Zbog svojih doprinosa marketingu Godin je primljen u Kuću slavnih za marketing i Kuću slavnih za izravni marketing.
Top 5 najmoćnijih marketinških ideja iz knjige “This Is Marketing”
Marketing je služba, a ne prodaja
Marketing treba biti usmjeren na pomaganje potencijalnim kupcima rješavanjem njihovih stvarnih problema, a ne samo fokusiran na prodaju proizvoda. Kada iskreno pomažete ljudima kako bi postali najbolja verzija sebe marketing postaje čin velikodušnosti.
Najmanje moguće tržište
Umjesto da ciljate sve, fokusirajte se na najmanje moguće tržište – specifičnu skupinu ljudi koja će zaista imati koristi od onoga što nudite. Ovakav precizan pristup omogućuje izgradnju čvršće zajednice i jačeg utjecaja na ciljanu skupinu.
Empatija potiče povezanost
Uspješan marketing temelji se na razumijevanju želja, strahova i svjetonazora vaše publike (onodnos potencijalnih kupaca, ali i postojećih). Marketinški stručnjaci trebaju hodati u cipelama svojih kupaca te se sa njima povezati kroz zajedničke vrijednosti.
Ljudi ne kupuju proizvode, već osjećaje
Marketing se ne odnosi na značajke ili korisnost, već na emocionalnu nagradu koju vaš proizvod ili usluga pruža. Bez obzira je li riječ o statusu ili unutarnjem miru, fokusirajte se na osjećaje koje vaš proizvod (nudi) budi.
Povjerenje je vrijednije od pažnje
U današnjem pretrpanom tržištu pažnja je prolazna, dok je povjerenje trajno. Izgradnja povjerenja kroz originalne, autentične i dosljedne poruke ključ je dugoročnog uspjeha u marketingu te je daleko je moćnije oružje od pukog privlačenja pažnje.
Razumijevanje modernog marketinga: Pomak od mase prema empatiji
Marketing se dramatično razvio. Trenutno se sve više udaljava se taktika masovnog tržišta koje je dominiralo prije 20 i više godina. Tradicionalne metode oglašavanja poput TV i radijskih oglasa bile su dizajnirane za dosezanje velikih publika uz minimalnu personalizaciju sadržaja (svi su vidjeli isto).
Danas je marketing zasnovan na empatiji, razumijevanju i “služenju”. Umjesto iskakanja iz paštete radi privlačenja što je više moguće pažnje, moderni marketing pomaže ljudima rješavati njihove probleme i stvara neke smislene veze.
Kraj tradicionalnog oglašavanja i uspon povezanosti
Godinama su se marketinški stručnjaci oslanjali na oglase kako bi prenijeli svoju poruku. Oglasi su jamčili veću vidljivost i prodaju – no s promjenom ponašanja potrošača ta strategija više nema istu snagu kao i prije 20-30 ili 50 godina. Danas uspješan marketing podrazumijeva razumijevanje dubokuh potreba potencijalnih kupaca i stvaranje iskrenih priča koje s njima rezoniraju. .
Budućnost marketinga: Empatija umjesto sebičnosti
Budućnost marketinga leži u služenju kupcima, a ne u njihovom iskorištavanju. Iako neki marketinški stručnjaci i dalje koriste taktike poput spamanja ili manipuliranja pažnjom radi kratkoročnih dobitaka, ti pristupi postaju sve manje učinkoviti jer je danas kupac sve pametniji (te ima više informacija na dlanu – preko intereneta naravno).
Pravi uspjeh dolazi od iskrenog razumijevanja i pružanja stvarnih rješenja koja će poboljšati život vaših kupaca.
8 profesionalnih savjeta temeljenih na idejama Setha Godina
1. Razumite narativ – svaka osoba ima jedinstvenu priču koju sebni priča o tome kako svijet funkciora i kakva je njegova/njena uloga u ovom svijetu. Uspješan marketing započinje razumijevanjem i povezivanjem s tim osobnim narativom.
2. Rješavajte stvarne probleme
Usmjerite se na rješavanje stvarnih problema ljudi. Istražite koje su im prepreke u svakodnevnici, čega im fali, što im možete ponuditi da im život bude lakši.
3. Fokusirajte se na emocionalne ishode
Ljudi ne kupuju samo proizvode; kupuju osjećaje koje ti proizvodi stvaraju u njihovim glavama. Bez obzira je li riječ o osjećaju pripadnosti, unutarnjem miru ili statusu, razumite koje emocije vaši kupci trebaju.
4. Eksperimentirajte i prilagodite se
Male promjene ponekad mogu imati ogroman utjecaj. Budite otvoreni za eksperimentiranje s pristupima i prilagodite se sukladno dobivenim povratnim informacijama. Ostanite uvijek otvorenog uma.
5. Slušajte tržište
Umjesto da forsirate vlastiti plan, slušajte svoje kupce. Razumite njihove frustracije, snove i potrebe. Budite vođeni tržištem, a ne samo marketinškim planom.
6. Ne pretpostavljajte racionalno ponašanje
Ljudi često djeluju iracionalno pod utjecajem emocija i kulturnog konteksta. Nemojte očekivati da će kupci uvijek donositi racionalne odluke – uzmite u obzir njihove dublje motivacije.
7. Gradite povezanost, a ne samo transakcije
Marketing nije samo prodaja; riječ je o izgradnji veze s vašom publikom. Ljudi žude za povezanošću i žele biti viđeni i razumljeni.
8. Iskoristite snagu priča
Koristite pripovijedanje (storytelling) kao moćno marketinško sredstvo. Priče snažno rezoniraju i pomažu u stvaranju emocionalne veze s publikom.

Najmanje održivo tržište – što je to?
Seth definira koncept “najmanjeg održivog tržišta” kao strateški pristup koji se usredotočuje na usluživanje specifične ciljane skupine ljudi koji će najvjerojatnije cijeniti vaš rad te imati koristi od vašeg rada. Umjesto pokušaja da privučete svih, najmanje održivo tržište je koncept koji naglašava odabir uske skupine pojedinaca koji dijele zajednička uvjerenja, želje ili potrebe.
U konačnici, tu je riječ je o usmjeravanju na nišnu publiku koja je izrazito receptivna na vašu poruku i koja vam može pomoći da je dalje uspješno širit. Idealno za organski rast.
Kroz svoju strast za inovacijama i razumijevanjem ljudi Seth Godin ostaje trajni podsjetnik da istinska snaga marketinga leži u povezanosti, autentičnosti i hrabrosti da budemo drugačiji.
